Wat doe je als de volleybalcompetitie op zijn gat ligt vanwege Corona? Niet janken, thuis trainen! Samen met Bas en Paul, maakte ik teksten voor hun thuistrainingsplatform voor volleyballers: Fit For Volleyball!

Blessures voorkomen en beter presteren in het veld

Volleybal is een intensieve sport die veel vraagt van je lichaam. Om blessurevrij te spelen en hogerop te komen is het goed om ook buiten het veld aan je lichaam te werken. Maar ja, waar moet je dan beginnen? Het antwoord: bij Fit For Volleyball.

FFV is een project van Bas Verpoorten en Paul Lammers. Bas is een ex-eredivisie beachvolleyballer, Paul is een fysieke trainer voor topsporters. Gooi je die twee samen? Dan kan je iedere volleyballer in Nederland een trainingsprogramma op maat geven.

Webteksten, blogs en (ongevraagd) advies 😉

Als Tekstenbakker, maakte ik voor FFV webteksten en blogs. Ik beschreef abonnementen en ik hielp om de doelgroepen helder te krijgen.

het echte werk

2: De volley-lover

Volleybal is jouw sport. Er is niets leuker en je wil deze sport graag blijven doen, totdat je je laatste adem uitblaast. De gezelligheid naast het veld wil je niet missen. Toch merk je: de conditie laat wel eens te wensen over. Je hebt lang nodig om te herstellen van je training. Het zou wel fijn zijn als het wat makkelijker gaat. Dan heb je minder tijd nodig om op adem te komen en meer tijd om te genieten.

Ben jij een volley-lover?

Dan gaan we aan je conditie werken. Met een sterk lijf en volop energie houd je trainingen beter vol. Je zult merken dat je makkelijker speelt en je legt een gezonde basis voor vele jaren volleybalplezier, binnen en buiten het veld.

3 oefeningen om knieblessures te voorkomen

Wil je als volleyballer knieblessures voorkomen? Dan gaan deze oefeningen je daarbij helpen. Maak je spieren sterk, zo vang je schokken beter op.

Je kniegewricht moet hard werken tijdens het volleyballen. Hoog springen, hard landen, korte sprintjes, onverwacht een kant opduiken, het is niet niks. Bij een explosieve sport als volleybal is het daarom heel belangrijk om goed voor je knieën te zorgen. Dat doe je zo:

Voordat je doorscrollt naar de oefeningen: Ho!

Oefeningen kunnen heel goed voor je zijn, maar blessures ontstaan ook door een gebrek aan rust. Dus vraag: heb ik mijn beentje(s) al genoeg laten rusten? Ja? Ga dan door naar de oefeningen. Heb je nog niet genoeg rust gehad? Wacht dan nog even met het belasten van je spieren.

Klaar voor knuffels | Concept en uitvoering
Blogs | Werk AAN Werk UIT