The Capital
Brand identity & Webteksten
Samen met Like2movit maakte ik een identiteit voor The Capital. The Capital maakt luxe interieurs voor mensen met, een beetje oneerbiedig gezegd, heel veel geld. Voor deze opdracht dook ik samen met Frank in de huid van een miljonair. Daarna ontstond dit eigenwijze merk met een bijpassende eigen stijl.
In opdracht van
In samenwerking met
Aantal woorden:
Niet voor iedereen, maar wel zorgeloos
‘Exclusief’ is het beste woord om The Capital te omschrijven. Wil jij één van je kamers ombouwen tot een thuisbioscoop? Dan kan dat. The Capital regelt het. Heb je altijd al een verwarmd zwembad met waterval gewild? The Capital maakt het.
Die insteek heb ik ook voor de teksten van de website gebruikt. Eigenlijk vallen we de bezoeker niet lastig met de details. We geven een voorproefje van de sfeer die je uiteindelijk in je huis creëert. Hoe die sfeer in het huis komt? Hoef jij je geen zorgen over te maken. Dat doet The Capital voor je.
Het echte werk
Man cave
Biljarten, whiskey, vrienden
Geen gezeur. No women allowed. We hebben het hier niet over ‘voelen’. We gebruiken vuisten in plaats van woorden. Hier zijn we om te beleven. Tijgervel en knuppel. Leeuwenvel en speer. De derde helft tot diep in de nacht. Wij zijn niet bang in het donker. Wij zijn batman. Hier mogen we de flesjes breken, of openen met onze tanden. Neem een sigaartje. Hoeft ze niet te weten. In de man cave spreken we met twee woorden: ‘bier’ en ‘tieten’.
Staal
Sterk …..tje
IJzer en minder dan 2% koolstof. Het klinkt simpel. Dat is het niet. Het smolt, het gloeide, het blinkt. Wil je roestvrij, of laat je het over aan de elementen? Hou het strak. Neem een zwevende trap. Giet het rond, vierkant, in een elips. Wij weten wat staal kan. Jij straks ook.