Hoi! Ik ben Steven (de Teksten)Bakker. Wat ik voor je kan doen? Mooie verhalen maken en zorgen dat jouw organisatie op een leuke, effectieve manier communiceert met je doelgroep.

Hoe ik hier ben beland?

Eigenlijk was het op de middelbare school al duidelijk dat ik later verhalen zou gaan vertellen. Na een carrière als hoofdredacteur bij de schoolkrant, besloot ik dat teksten en Steven Bakker niet zonder elkaar konden. Ik koos voor de studie Tekst & Communicatie. Na mijn Master in 2009, startte ik als webredacteur. Daarna deed ik veel verschillende dingen. Ik was vertaler, tekstschrijver, online Marketeer, contentmarketeer en communicatieadviseur.

Van de details?

Mijn werkervaring, opleidingen en cursussen staan uitgebreid beschreven op mijn LinkedIn-profiel:
>Bekijk mijn LinkedIn-profiel

Web savy? Ja, best wel, ja…

Als webredacteur was ik intensief betrokken bij het ontwikkelen en lanceren van verschillende websites en webshops. Daar heb ik veel van geleerd over websites, zoekmachines en social media. Ik leerde hoe ik met mijn schrijvershart nuttige artikelen kon schrijven voor verschillende doelgroepen en hoe ik mijn content het beste kon delen.

Video, foto’s en teksten

Ik vond en vind het altijd leuk om nieuwe dingen te proberen. Dus stond opeens achter en voor de camera als vlogger. Nu combineer ik video’s, foto’s en tekst in luchtige online content. Wil je weten hoe dat eruit ziet? Bekijk mijn portfolio.

Waarom die naam ‘De Tekstenbakker’?

Ik startte met De Tekstenbakker als freelance tekstschrijver. Dat ben ik nog steeds, maar eigenlijk doe ik veel meer dan alleen tekstschrijven. De bedrijfsnaam heb ik niet veranderd, omdat die zo goed bij me past. Ik loop altijd rond met een schrijfboekje. Ik werk graag met beeld, maar ik heb gemerkt dat je bij het maken van bedrijfsverhalen echt niet zonder tekst kan.

En dat bakken?

‘Bakker’ is een knipoog naar mijn achternaam. Grappig genoeg, ben ik sinds de start van De Tekstenbakker steeds meer overeenkomsten gaan zien tussen communicatie en koken. Je kunt ook heel veel kooktermen op communicatie loslaten, trouwens. Pittige teksten, lekkere foto’s, heerlijke video. Maar nog belangrijker, voordat je de taart op tafel zet, is het proces ervoor: De tijd nemen om de juiste ingrediënten (mediamix) te kiezen, zorgen voor de juiste verhoudingen (stijl) en dan proeven, nog eens proeven en bijstellen (testen bij je doelgroep en bijsturen).

Bekijk het echte werk:

View Case

Advies, teksten en flyer | Verpoorten Vitality

View Case

Conceptteksten | Powerplay Eyewear

View Case

Co-writer | Intelligent Bewegen, Fabio D’Agata

View Case

Anonieme klant | Advertentie Marie Claire